Rabu, 28 Juli 2010

International standardization and education (ISO)

English version:

Standards are a vehicle for the sharing of knowledge, technology and good practices: an essential component of the world-wide industrial and post-industrial infrastructure supporting economic activities, societal needs and more equitable opportunities – in other words, sustainable development.

The key role of standards has been implicitly recognized, since a long time, in the education programmes covering a broad variety of technical fields.

However, it is a more recent trend the increased awareness of educational institutions all over the world of the importance of standardization activities in a more general sense: for the contribution that they can give to trade of products and services, to promoting good business practices and to fostering technological innovation.

ISO considers this trend of utmost importance and believes in the fundamental contribution that educational institutions can give on teaching what international standardization is and what can be achieved through it.

ISO is keen to support these institutions in their efforts and to encourage them to share their knowledge, experience and expertise. Also, considering that education and research are often linked, ISO wishes to promote studies and surveys relating to the macro- and micro-economic benefits of standardization.

Indonesia version:

Standar adalah kendaraan untuk berbagi pengetahuan, teknologi dan praktek yang baik: suatu komponen penting dari infrastruktur industri dan pasca-industri di seluruh dunia mendukung kegiatan ekonomi, kebutuhan masyarakat dan peluang yang lebih adil - dengan kata lain, pembangunan berkelanjutan.

Peran kunci standar telah secara implisit mengakui, sejak lama, dalam pendidikan program meliputi berbagai bidang teknis.

Namun, kecenderungan yang lebih baru meningkatnya kesadaran lembaga-lembaga pendidikan di seluruh dunia akan pentingnya kegiatan standardisasi dalam arti yang lebih umum: untuk kontribusi yang mereka bisa berikan untuk perdagangan produk dan jasa, untuk mempromosikan praktek bisnis yang baik dan untuk mendorong inovasi teknologi.

ISO menganggap tren ini sangat penting dan percaya pada kontribusi fundamental bahwa lembaga-lembaga pendidikan dapat memberikan pada pengajaran apa standardisasi internasional dan apa yang bisa dicapai melalui itu.

ISO berkeinginan untuk mendukung lembaga-lembaga dalam usaha mereka dan mendorong mereka untuk berbagi pengetahuan, pengalaman dan keahlian. Juga, mengingat bahwa pendidikan dan penelitian sering berhubungan, ISO ingin mempromosikan penelitian dan survei yang berkaitan dengan makro dan mikro-ekonomi manfaat standardisasi.

0 komentar:

Posting Komentar